måndag 27 juli 2009

En travlig helg i regnet

Nu är årets V-75 på Hagmyrens travbana avklarat. Vi hade en mycket trevlig dag i gröngräset, klassen på tävlingarna var kanske inte den allra vassaste klass som kan skakas fram och en del mat tog slut i kioskerna och ljudet blev sisådär efter en brand i ett mixerbord. Men jag hade en trevlig dag med många trevliga bekanta och en god pick-nick i solen.

Dagen efter var det dags för Bollnäs travet att arrangera tävlingar. Tyvärr så har man där kunnat önska sig lite bättre väder, lite kallt och regnigt, men det var ändå en trevlig dag, tyckte jag. Innan tävlingarna startade så intogs banan av några damer som normalt sett inte frekventerar våra travbanor, men som verkade tycka det var en uppiggande upplevelse.


Vi bjöds på en maffig ardennergalopp som inte gick av för hackor. Och i år får vi chansen igen att arrangera V-75, den 10 oktober är det dags igen för Bollnäs travet och då kommer även finalen i Anders Kilströms minne att avgöras.

Imorgon skall jag besöka min kära väninna Ulla i Hudiksvall, som ger mig mat och husrum när jag står rådvill i Hudiksvall om nätterna, och hennes syster Kina som får stå till tjänst med allt möjligt som exempelvis linsvätska.

Inga kommentarer: