lördag 25 juli 2009

Miraklet i Freluga

Nu var det dags för Di Leva i Freluga, och ni som läst bloggen tidigare har kanske sett att jag trott att denna artist skulle passa som hand i handske på denna scen, nu har jag fått svaret, syskonen har haft Thomas Di Leva i tankarna när scenen byggdes upp. Därför så blev det just så bra som jag hoppats på, trots att vädrets makter ej var med oss. Men som huvudpersonen uttryckte sig, han hade hoppat över solmantrat för att publiken hade så bra regnkläder och att man ej skall missbruka kraften. Han fick publiken med sig och alla trivdes och mådde bra trots regn.

Förutom hans musikaliska alster så bjöd han oss på det som han är så oerhört bra på och som Carola Häggkvist är lika dålig på som Di Leva är bra, nämligen mellansnacket. Jag har upplevt det vid alla konserter tillsammans med honom, han får hela publiken att stortrivas och lämna konserten med ett leende på läpparna. All världens väckelsepredikanter borde storligen avundas denna man, och vi skall alla vara tacksamma att han använder sin gåva att predika kärlekens budskap och inget annat.

1 kommentar:

Admin sa...

Ja DiLeva passar perfekt där ser jag. Grattis, filmen skakar mindre ;-)

Kram