måndag 20 juli 2009

Packet i Freluga och Örjan stochampionatsvinnare.


Grattis Örjan till segern i stochampionatet med Calamara Donna!!!

Nu håller vi tummarna allt vi kan för dig och Triton "over there", kör så det ryker.

Senare på kvällen var det dags för Freluga trädgårdsscen igen, denna gång var det dags för Perssons Pack. Trots regnet så blev det en mycket trevlig kväll, jag vet inte vad som hänt men det var samma publik nu som för tjugo år sedan, men ändå så annorlunda, kan det vara just det att det gått några år? Det var jätteroligt att träffa alla människor och Packet var som alltid lika bra, trots att Magnus Lindberg på dragspel tyvärr var sjuk och tillbringade kvällen på Karolinska sjukhuset, han skall opereras imorgon onsdag och vi håller tummarna.
Det var meningen att det skulle vara en annan video som var mindre skakig, färre som passerade och bättre ljud, men den går inte att få in (för dagen), efter två dagars försök så ger jag upp, jag tror den är för stor. Jag lär mig för varje gång, Di Leva blir mitt examensprov på Freluga uppträdandena.

Kvällen var perfekt förrutom att jag saknade Britt-Marie och Åsa H (J), mina kära vänner jag hade vid min sida för några år sedan, tyvärr kunde ingen av dem vara med igår, men många tankar sände jag till dem, kram. Men jag hade andra trevliga kamrater med mig, som tur var. Återigen en trevlig kväll i Freluga alltså, och på torsdag är det dags igen, då gör han ett nedslag från kosmos, vår kära Di Leva, och jag tror att scenen i Freluga passar just honom som hand i handske.




1 kommentar:

Admin sa...

Hahaha - du skulle sett mina första video-inspelnngs-försök! Jag filmade taket på konserthallen sen lyckades jag ställa in nattvision och allt blev svart-vitt!

Ljudet är riktigt bra tycker jag. Men det ser blött och kallt ut... och ingen vidare fart heller, men Persson är alltid Persson!

Kram!