fredag 8 maj 2009

Svininfluensa i Bollnäs???

Nej allvarligt talat, det är nog ingen fara, jag har varit lite under isen några dagar fast jag är ganska övertygad om att jag drabbats av en vanlig enkel vårförkylning. Men den skall nog ge med sig i helgen, eftersom jag har en plan att gunga bort den. En hängmatta är ett planerat inköp å det snaraste, men eftersom renoveringen pockar på i princip all vår lediga tid så vet man inte när en resa mot Gävle kan bli av. Därför kände jag att hammocken som varit med sen sambons barnaår och med tiden blivit tämligen luggsliten trots allt får vara med en stund till. Jag känner ett enormt behov av att gungande i solen ta mig igenom veckans nummer av den eminenta travtidningen som dimper ned i brevlådan två gånger i veckan. Så om min lilla vårsnuva har det minsta anlag för sjösjuka som har den snart lämnat mig. Jag lovar att meddela om förkylningar klarar av när omvärlden sätts i gungning.

Nu i helgen stundar på lördagen V-75 i Rättvik, och tyvärr kan vi inte heller denna gång närvara, golvet pockar på en sista arbetshelg, men som tur är har vi ju TV:n. I brist på bröd så får man ju som bekant äta limpa, och limpa är ju oändligt bättre än barkbröd, så varför gnälla. Sen på söndag så är det dags för Oslo Grand Prix och Triton Sund igen.

Inga kommentarer: