lördag 23 maj 2009

Det är mycket nu

Det känns som livet går i maxfart för dagen och kräver min uppmärksamhet, bloggandet har fått stå tillbaka för elevaktiviteter, köksinköp, energibesiktningar, trav, kalas ...Men det är inget jag klagar över för jag har väldigt roligt under resan. Som livet i stort, det är inte målet utan resan dit som är det viktiga =)

I lördags var jag på 50-årskalas i Edsbyn där vi firade Carl-Erik Sandström, en stor tillgång för travet, både i styrelserummen och på och omkring banan. Han är vad man kan kalla en sann eldsjäl som verkligen älskar sina hästar och arbetet med dem, och som även uppskattar livet runt omkring travet. Med andra ord människor som vi sannerligen behöver på ställen som i STC:s styrelserum, där dom kan föra "den stora breddens" talan. Kalaset var väldigt roligt och än en gång visade sig världen vara mindre än man kommer ihåg, jag stod och samtalade lite med Calles svåger. Vi kom in på Thailand och våra upplevelser och intryck därifrån, så småningom kom det fram att han hade en restaurang i landet. Jag frågade naturligtvis var, han svarade att det var i en mycket liten by som jag troligtvis inte kände till. Gissa i vilken liten by han har sin restaurang, jo, i Nai Harn, där Britt-Marie bor och där jag tillbringade två härliga veckor i vintras.

Måndagen bjöd på trav hemma i Bollnäs och många fina lopp och spännande hästar. Adrian Chip gjorde oss den äran liksom allas vår Järvsöfaks. Kvällen kantades av fina prestationer och trevliga lopp. Årets andra uttagningslopp till Anders Kilströms minne kördes också denna kväll och vanns av BIG CHEESE* (US) körd av Ulf Ohlsson och tränad av Stig H Johansson.

Inga kommentarer: