söndag 3 maj 2009

Hur ett äppelträd kan ge livskvalite

Att äppelträd kan höja livskvaliteten det känner vi till, allt från själva frukten, äppeljuice, äppelkaka och vaniljglass och till den gudomliga drycken från Normandie. Den dryck som Jamains skötare och fader till den tränare jag arbetade åt i Frankrike samt hovslagarenGrosbois, såg som sitt kall att lära mig älska, behöver jag säga att han lyckades väl med sin uppgift. Jag är ett stort fan och en sann älskare av calvados, efter en del enträgen träning och viss enträgenhet. Vad gör man inte för att skaffa sig en livslång kärlek.

Liten har dock en annan uppfattning om hur ett äppelträd kan användas för att höja livskvaliteten, man kan grundligt klia sig med hjälp av trädet över hela, och då menar jag verkligen hela kroppen. Som sagt, det finns olika sätt att uppskatta samma saker.

Grattis till Calvados Crane som gjorde sin första start på Hagmyren idag och samtidigt passade på att ta sin första seger, alltså, fortfarande obesegrad. Ja, vad annat kan man förvänta sig med ett sådant namn, det förpliktigar.

Inga kommentarer: