fredag 15 maj 2009

Quarcio du Chene

En sån makalös snygging!!! Denna kille väcker stora varma känslor hos mig med sin otroliga kapacitet och sitt speciella humör. Dessutom har jag haft hans mormors fars, Levorino, syskon i pass när jag arbetade i Frankrike, de hade även de en enorm kapacitet men ett speciellt humör. Det kan utan tvekan bidra till min kärlek till denna häst.

Han påminner mig en del om en annan fransman som låg mig varmt om hjärtat, General du Lupin . Det finns inte många hästar av den kalibern. Att vid elva års ålder och tjugotvå miljoner intjänat fortfarande springa av banan innan start samt fortsätta ett varv till efter att ha vunnit ett lopp och göra detta i full fart, bara för att det inte går att ta i honom. Detta vittnar om riktiga hästmänniskor som har ork och tålamod att arbeta med såna individer och låta oss få njuta av dem på tävlingsbanan.

Fram för fler karismatiska fransmän på banan, de ger oss många oförglömliga stunder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är det här en riktigt bra travare. Men att han skulle vara duglig för Elitloppet 2009 är ett skämt.