måndag 25 maj 2009

En underbar tid

Nu är tid att njuta mellan hägg och syren, även om min syster Anne tycker att det vore bättre att ta det lugnt mellan syren och hägg. Och vi närmare eftertanke så är det ingen dum tanke. Det är nu vardag igen efter en lång härlig helg. Även denna helg innehöll ett 50-års kalas, huvudpersonen på kalaset har jag bott granne med i min ungdom och jag lovar att vi och hennes sambo samt många andra på kalaset haft många roliga stunder under den tiden, och sanning att säga så har vi lika roligt när vi träffas idag.














Det är inte bara vi tvåbeningar som njuter av den härliga försommaren, det gör även gårdens fyrbeningar. Imorgon kväll är det dags att se fler fyrbeningar för då är det trav här i Bollnäs igen, och vem vet, det kanske blir årets första travkväll utan långkalsonger. Men vi får nog sova på den saken, för det är ett stort beslut, tänk om man fryser på travet, det gör att det hela mister sin charm.

3 kommentarer:

Mija Lindborg sa...

Hej hej!
Visst är det en härlig tid nu? Jag håller med dig i det.
Ha en fin helg med väder och fin fin travsport, jag vet vad jag gör söndag eftermidda, vad gör du? *ler*

Brita sa...

Jag skulle också kunna tänka mig att njuta mellan syren och hägg. Mera ledig skulle jag helt klart vilja vara. Men det är bara att sätta igång och njuta även fast man inte är ledig. Jag firar pingst i Malung med bl.a. marknad. Ska bli trevligt. Just nu, klockan sex på morgonen är det bara 5,8 grader men det verkar kunna bli en fin dag.
Kramar
PS. Jag kommer snart och hälsar på på min fantasipromenad. Jag är strax nedanför Sundsvall nu, så det går framåt. DS

Admin sa...

Nu är det fint hemma. Bara svensk grönska är så där vacker! Kram