torsdag 28 augusti 2008

Hormoner i svallning

Aj,aj,aj vilken häst jag hade igår. Fiffins hormoner inte bara rusade runt, nej dom for snarare runt liksom i en orkan. Min vanligtvis så lugna och stabila lilla tös hade drabbats av något jag aldrig sett maken till. Hon var så brunstig som det bara går att bli. Hon lade sig lustfyllt emot sulkyns skalm så att ena hjulet lyfte en bra bit ovanför backen när vi skulle sela så vi fick hjälpas åt att hålla henne någorlunda lugn och snabbt få på vagnen. Vi får hoppas att detta var en engångshändelse, annars får vi prova munkpeppar, ett örtpreparat som skall lindra kraftig brunst hos ston. Dock sköter hons sig exemplariskt på banan även om hennes fokus kanske inte ligger där man önskar. Plastskorna funkade så vi fortsätter med dessa och även med anmälningarna.

Men nu tar vi en paus över helgen och åker Norrut och tittar på fina travtävlingar och bor på hotell och äter gott. Trevlig helg!

1 kommentar:

Admin sa...

Hahaha - rolig häst du har! Jag har lagt in en Traste Linden-video hos mig. Det är nästan så man blir lite nostalgisk ;-)

Kram och ha en mysig helg på hotell!