söndag 10 augusti 2008

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter en vecka semester på Åland, en av Östersjöns pärlor. Vi har haft väder av alla de slag och därmed en varierad semester med växlande inslag.














Vi hyrde en jättefin stuga nära vattnet med tillgång till bastu, båtar och en härlig brygga att fiska och bada ifrån. Precis som man vill ha en semesterstuga. Vi har fiskat, solat, badat, vandrat, cyklat och naturligtvis ägnat oss åt sällskapspel som kort och Yatzy (köte ett nytt inför resan vilket jag skall reklamera då jag bara vann två omgångar). Och ett enormt jätteplus till bastun nere vid havet att slänga sin heta kropp i efter en stund i bastun för att sedan sätta sig på altanen utanför bastun med en kall öl i handen och bara njuta av livet =). De dagar regnet hotade på himlen så fick vi ägna oss åt kulturella aktiviteter. Bland annat Bomarsunds fästning från 1854, ett minne från den stormakt i öster som styrdes av tsaren Nikolaj med vilja att skydda sitt imperium från väster.














Veckan har varit bra, men ärligt talat så känns det skönt att vara hemma igen. Man är väl lite tokig när man längtar hem från semester som varit en vecka, men jag skyller detta helt och hållet på mina fyrbenta vänner och det liv som de för med sig och att jag har haft det så under så lång tid att det är svårt att vara utan. Det gör att jag bävar lite inför min Thailandsresa i vinter som kommer att vara hela två veckor, men jag får väl pyssla om min kära väninna i Thailand och hennes man ifall jag får för långtråkigt. Och vem vet, det kanske finns någon elefant som vill bli badad av någon som har tid =). Nåja, Åland är ett trevligt resmål oavsett väder, det är bara fantasin som begränsar våra semesteraktiviteter, prova det om ni har tillfälle.

3 kommentarer:

Admin sa...

Välkomna hem!

Det har varit som här då, växlande väser! Fast här hos oss har det mest växlat mellan lite regn och mycket regn... :-( kram!

Boel sa...

Oj så fint. Jag har själv hunnit en sväng till Gotland. Men har inte bloggat om det, för jag hade ingen kamera med och ord tedde sig futtiga.

Åsa sa...

Regn eller inte regn, en semester på en ö i östersjön kan aldrig bli helt fel. Om så är fallet så är det i alla fall inte öns fel =)