torsdag 14 augusti 2008

En början på ett nytt liv

Idag är den första dagen på mitt nya liv som välbeställd hästägare, pengarna Fiffan tjänade i Rättvik landar på mitt konto imorgon. Den första i en lång rad av avier från STC. Skämt och sido skulle jag ha en travhäst i syfte att tjäna pengar så borde jag nog genomgå någon form av undersökning, nej, jag är fullkomligt beredd att stå för min älskade hästs uppehälle så länge hon lever och glädjer mig med sitt väsen om dagarna. Fast det gjorde inte ont att få en slant heller =)

Vi har varit in och kört ett rakbanejobb idag och Fiffan tyckte det var väldigt trevligt att få träffa lite kompisar och se något annat än stallet och hagen en stund, och det gjorde vi med. Fiffan kändes pigg och fin i sina sex rakor. Sedan åkte vi hem och hon fick tillbringa resten av dagen i hagen fram till dess regnet på nytt strömmade ner från himlen, då fick hon och hennes syster komma in och torka och äta lite hö innan veterinären kommer med vaccinationssprutan.

Imorgon kommer vardagen och tränger sig på igen, jag börjar arbeta igen, efter ett långt och härligt sommarlov. Men att börja med en halv dag skall jag väl klara får vi hoppas. Sen är det ju helg igen. Och i helgen då väntar arbetet med att riva vårt hus, ja vi skall inte riva det helt men allt utom själva stommen invändigt. Men jag tycker det är otroligt roligt att gå lös med kofoten, och några aggressioner finns inte efter arbetet med kofoten. Det kommer bilder på detta efter hand att vårt arbete framskriden så sakta. Vi bor ju i ett gammalt hus med fyra lägenheter varav vi bor i en som bara är 60 kvadratmeter. Vi kommer varandra väldigt nära =) men det kan ju vara härligt att återförenas när man varit ifrån varandra en stund, typ i ett varsitt rum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Kul att det kom in en slant på pålle kontot!! Jag kommer inte ihåg hur det känns *ler*
Jaha ni har lite rusta bestyr ni mä, vi mä...
Nu tycker jag det kunde bli lite sol ett tag, ha de så gott// Mija

Åsa sa...

Här är det också rusta bestyr, men ärligt talat så tycker jag det är ganska kul. Förut har vi ju gjort utsidan och det här är mycket roligare, känns mycket verkligare (vi bor förresten i din "gamla" lägenhet).