fredag 26 oktober 2007

Orangeblåa hårdingar i bandy

Nu är vintern strax här, i helgen avgörs det som tidigare kallades Dex-cupen men som nu för tiden går under namnet World-cup. Den här helgen föds hjärtats längtan efter mörka kvällar med fyrverkerier och glögg, heta supporterkänslor och läktargrannar man träffar cirka två kvällar i veckan under vintertid, och i övrigt bara "stöter på" i den lilla staden. Det är svårt att förklara dessa känslor för människor som aldrig varit så uppfylld av sport att kylan inte ens gör sig påmind en mörk kväll när man står ute och tittar på vad man definitivt kan klassa som en äkta vintersport (utom i Edsbyn, än så länge).

Men för någon som sålt korv på bandy som ung och dessutom innehar medaljer från utövandet i denna ädla sport. Jag är oerhört mallig över min guldmedalj, vilken det är tur jag har, annars skulle ingen idag levande människa tro att jag talar sanning, förutom möjligtvis mina lagkamrater:) För en som är född med bandy i blodet är det mer likt en religion... Du skall inga andra lag dyrka än ditt kära Bollnäs GIF, inte ens under hot eller under influenser av mutor och bestickningar.

Slå hårt ur underläge våra kära Giffare!!!

2 kommentarer:

Admin sa...

"Slå hårt ur underläge våra kära Giffare!!!"

Dom har väl inget val va.... ha en trevlig helg med det lilla röda nystanet och termosar fyllda med gott!

kram och god natt!

Åsa sa...

Nej, det är sant just för dagen har dom inget val, men dom är bara bäst(enligt min åsikt). Vi får tyvärr hoppa själva bandyn då vi har en grävskopa på gården (om jag gör kanonfika kanske jag får provköra). Men termosar med gott det fixar vi. Puss och godnatt:)