söndag 21 oktober 2007

En trevlig höstdag

En del dagar bara är bättre än andra utan att det egentligen är något särskilt. Vädret är vackert kroppen mår bra och man träffar trevliga människor och maten smakar bra. En sådan dag har jag idag. Förra veckan var en jobbig vecka med cortisonbehandlingar, nattbesök på akuten och begravning, så att få en riktigt bra dag innan en ny arbetsvecka var jätteskönt.

Vintern börjar så smått närma sig, i trädgården hukar sig växtligheten under varm hästdynga och trädens kala grenar sträcker sig mot himlen. Stora och lilla karlavagnen hälsar en med sitt glittrande väsen var morgon. Det mesta av löven har flyttats från gräsmattan och det känns som att nu kan snön komma utan att det behöver bli någon panik. Nu kommer den tid på året då man kurar ihop sig under en filt med en god kopp te och en bra bok, doftljusen fladdrar på bordet och man kan bara luta sig tillbaka och mysa in hösten.

Tack för den underbart lugna och njutningsfyllda hösten!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gillar oxå att kura under filten, men snön kan jag hoppa över.
Visst är det en gåva att man kan njuta av allt vackert vi har omkring oss. Det tror jag kommer med åldern..... eller vad tror du?

Admin sa...

Jag hoppas du får en bättre vecka denna vecka. Kram från en som inte alls är ledsen för att hon missar hösten...

Åsa sa...

Rose-Marie: Tror nog att du kan njuta av snön också, ifall spännena på pjäxorna är okej:)

Maleé: Ny vecka och nya tag, min svärfar fyller jämt och vill åka på resa:), inte alls klart men...