måndag 22 oktober 2007

Nya spännande marker

Tänka sig, trots att jag idag ägnar en hel del tid åt att blogga och att jag undervisar i data så är jag ännu lite av vad mina elever skulle kalla en dinosaurie vad gäller dagens informationssamhälle. Vi har just blivit med en ny hästtransport, den på bilden är vår gamla. Varför vi skaffat en ny transport är först och främst en produkt av "Fiffins" resliga kropp, för när vi väl efter lock och pock och stor övertalningsförmåga fått in henne i transporten och stängt luckan, ja, då är det fullt i transporten. Påföljden är att vi står med två hästtransporter på gården, vilket kan kännas lite extravagant. Sagt och gjort, som den sanna bilhandlardotter jag är så skall ju den ena säljas. Så idag har jag med alla mina kunskaper (och stort tålamod) samt en rejäl gnutta envishet lagt ut två annonser på nätet. Så nu är det bara att vänta och se:)

Här följer även ett tips till andra som tycker att matlagning efter jobbet är ett nödvändigt ont när det finns annat roligare att ägna tiden åt. Köp sotare på affären, ta sedan potatis i en kastrull, täck den med vatten och lägg sedan sotarna ovanpå (gärna i förpackningen av plast), låt detta koka tills potatisen är klar. Och vips, så är middagen klar, kan med fördel avnjutas med några grönsaker och en kall öl av lagom styrka:), tidsåtgången är ca:5-10 minuter.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer: