söndag 28 oktober 2007

Den som gräver en grop åt andra...

Hoppsan, så det blev i våran hästhage, kanske man kan hyra ut den till någon filminspelning där dom söker ett månlandskap eller dylikt. Skämt och sido vi har grävt för kommande markvärme, hela helgen har det varit full fart, vi fick ställa in fortkörningen med Cizzi på lördagen eftersom grävmaskinen fanns tillgänglig under helgen. Men Cizzi kommer igen med full styrka till nästa helg, och eftersom det är bara vinterträning nu med uppehållande rakbaneträning så går det ändå. Jag skall väl ändå ha något trevligt för mig i allhelgonahelgen, då passar det väl utmärkt att lufta stallets tävlingshäst. Sen kan det passa att åka hem och plantera ut lite lökar i rabatten som nog nu skattats åt förgängelsen efter helgens grävövningar.

Så här ser min blomrabatt ut för dagen. Men jag är inte orolig den lär ju bli bara bättre och bättre framöver. Dessutom, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Jag ser verkligen fram emot att köra min yoga på ett golv med värmeslingor i, det tycker jag skall bli trevligt.


2 kommentarer:

Admin sa...

Varför gräver ni så där? Om det är för att dra in ledningar måste det vara VÄLDIGT STORA ledningar?! :-)

Åsa sa...

Det är sex ledningar som skall ligga i marken, sen omvandlas markvärmen till värme inne, fråga mig inte riktigt hur det går till, det är väl nåt elektromiskt :)