söndag 14 oktober 2007

Nu blir det vinterträning.

I fredags startade Fiffi igen, hon var en annorlunda häst jämfört med den vi åkt med tidigare, lugn fridfull stod hon i sin box och tuggade på sitt hö. Tidigare har hon snurrat runt i boxen på travbanan och inte tittat åt sitt hö. Det känns skönt att hon lugnat sig för det kan bli några timmars väntan om man startar sent. Tyvärr slutade även denna start med galopp.

Men inget ont som inte har något gott med sig, nu börjar vi vinterträna, vilket innebär att vi tar fram den tunga rockarden och kör långt och inte så fort, vi bygger på kroppen och musklerna. Jag tycker att det är mycket trevligt att sitta i min rockard bakom hästen med en filt över benen och filosofera. För skall jag vara riktigt ärlig så är trav trevligare den varma årstiden än den kalla vintern. Och nu har jag den stora möjligheten att välja att spara travtävlandet till våren eftersom jag är amatör:) och äger min häst själv. Visst är det skönt när man kan göra precis som man vill.

1 kommentar:

Boel sa...

Det låter fantastiskt mysigt trots allt med långkörning med varm filt i snön. :) Då får man önska er lite snö!