fredag 11 februari 2011

Överraskande

Oj då hoppsan, det var min tanke när jag klev ut för dörren denna morgon. Jag kan säga att vi var näst intill insnöade totalt, det hade snöat och blåst kraftigt hela natten och drivorna nådde bitvis till midjan. Min kusin hade inte tagit sig ut ur huset då en rejäl driva hade lagt sig mot dörren. Vi fick göra så gott det gick denna morgon, hästarna fick komma ut, resten är kvar. Men jag skall nog ta mig ut och göra litegranna så fort dom plogat färdigt snart.

Annars börjar livet nu så smått ordna till sig, bilderna i datorn ligger där dom ska (finns även sparade utanför datorn) bokföringen ligger även den där den ska. Så nu är jag fri att använda tiden lite mer som jag vill, det känns underbart nu när solen besöker oss allt oftare. Jag skottade förresten upp små plättar i trädgården där jag tänkt mig att sitta i solen i en solstol och läsa min kurslitteratur, tror ni att dom snöat igen inatt eller...

Hästarna avmaskade vi i helgen, bara vi nu får besök av hovslagaren så skall vi nog testa oss på en liten ridtur. Jag längtar så jag nästan går av på mitten, hoppas Fiffan gör sammalika. Annars gäller det att hålla tummarna för Maharajah med sällskap i helgen och njuta av solen som de lovat oss.

Inga kommentarer: