lördag 12 februari 2011

En plats i solen


Nu börjar livet bli sig likt igen, återigen har vi fått undan snön där vi inte vill att den skall vara. Men vi har gott om den varan för dagen. Till och med jag som naturvetare som borde förstå varifrån den kommer börjar undra så smått om det kan komma hur mycket som helst. Men skoj för alla sportlovsfirare, det gör inte mig någonting heller om den ligger där. Men jag bävar lite för hur vi skall få ordning på hagarna efter denna vinter, jag menar det har varit tuffa förhållanden för stolpar och trådar, vi har nog en hel del arbete till våren.


Som ni förstår så inbjuder detta väder till korvgrillning i solen tillsammans med vänner. Sagt och gjort, med sparken så gick färden till Jon och Karin där vi gjorde slag i saken. En väldigt trevlig dag, och bara den första i en lång rad. Det blir säkert fler dagar sittande i vårsolens glans njutandes av diverse maträtter tillagade utomhus.

3 kommentarer:

Admin sa...

Wow och ohooo, som Ging sa när jag visade bilderna. Ni har verkligen snö så det räcker och blir över... Kram!

Brita sa...

Milde tid! Hur kommer det att kännas att komma hem till detta? Det finns nog en del att ta rätt på när allt tinat bort. Även för oss, som inte har några hästhagar.

MIja sa...

Hejsan! Vilken kanon studiebesöks dag vi hade!! Behöver ni inte nån som hoppar in på extra timmar i er klass? Jag vill så gärna :-)

Vi har redan haft vår premiär grillning förra svängen det var fin väder, grillad korv med bröd!
Härliga tider nu när våren gluttar så smått på dörren, även om det blir nått bakslag, så vet man vad som väntar!