torsdag 24 februari 2011

-28,9 gör mig till förste eldvakt

Det är näst intill onödigt kallt för dagen i vårt land, imorse när jag gick ut till stallet var det -28,9 !!! imma på glasögonen och kallt om nosen. Tur jag skulle vara hemma och studera idag, det betyder ju att jag kan elda hela dagen. Jag tycker att det är mysigt att elda oavsett man eldar ute eller inne, så mitt emellan kapitlen så har jag matat elden med mer ved så det sprakar så där härligt ni vet

Men snart är det dags att byta ut långkalsongerna mot nåt annat och bege sig iväg ner till staden. Där skall jag besöka ett "Pedagogiskt cafe" och titta på kompensatoriska hjälpmedel i skolan, det är den första träffen av en lång rad så det skall bli intressant. Imorgon är det Högskolan i Gävle som gäller.

Har jag tur så hinner jag hem i tid för att se vårt kära BGIF ta tillbaka initiativet från Sirius, det blev ju tyvärr förlust i Uppsala igår, i 118:e minuter petade Sirius in ett mål och tog en uddamålsseger. Roligare var det att Monique Vox vann lopp på Solvalla, grattis till familjen Jakobsson.

Inga kommentarer: