tisdag 25 november 2008

Det närmar sig...

Nu närmar sig tiden då allt invaggas i värmande rött och tindrande ljus, medan snön ligger vit utanför fönstren. Jag fullkomligen avgudar denna tid på året. Människor blir liksom lite snällare och bryr sig lite mer om andra, jag vet inte om det är rena rama inbillningen men jag hoppas och tror inte det. Jag har nyss varit ute i förrådet och hämtat in ljusstakarna och gardinerna, glöggen och pepparkakorna står redan i skafferiet och väntar på helgen. Nu är det nära...

Fiffan har fått en kompis, det är en greyhound som passerar förbi mest varje dag. När hunden närmar sig Fiffans hage så piper den som bara hundar gör. När Fiffan hör detta så galopperar hon med full fart mot hörnet på hagen som ligger mot vägen, oavsett hon för stunden äter. Och där mina vänner utspelar sig en oerhörd glädje när de två träffas, en glad hälsningsceermoni utspelar sig en kort stund innan de två fortsätter med sitt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En mysig tid nu framöver med stakar fönstren o kulor i granen... *ler*
Vår pålle & ena vovven gillar varandra skarpt.
Kanske Fiffan vill ha en egen?

Åsa sa...

Fiffan gillar katter och hundar, däemot fick hon en ponny i hagen hos Beate, den jagade hon ut. Men vi kan kanske dela på en vovve hon och jag någon dag :)