fredag 30 mars 2012

Det är vår ändå

Efter en arbetsam men väldigt givande vecka är det nu dags att summera. I tisdags var jag till Gävle högskola på en inspirationsdag, och det var sannerligen rätt benämning. Dagen var fylld av forskare som höll det ena intressanta föredraget efter det andra, DNA-teknik, cancerforskning, personliga mediciner, vällevnadssjukdomar och genforskning.

Kroppen börjar också den komma tillbaka så smått efter vinterns långdragna influensa, så för första gången sedan i oktober månad har jag nått upp i min optimala träningsdos.

En dag om droger hade vi i torsdags då vi såg en film om GHB missbruk och hade besök av polisen, som berättade om sitt arbete. Kan vi bara stoppa en enda elev från att prova droger så är arbetet värt det. GHB är ju en otroligt otäck drog som kan leda till döden omedelbart och den är tämligen utbredd i vår lilla stad. Vi får aldrig ge upp i detta arbete trots att det ibland känns hopplöst.

Nu till roligare saker, krokusen är på väg att slå ut och vårfloden brusar utanför vårt fönster, så även om det är ganska kallt och blåsigt utomhus så kan man klart och tydligt se vårtecknen. Och nu mina vänner måste jag sluta eftersom jag skall bege mig ut på lokal och äta middag. Ha en härlig helg!

Inga kommentarer: