torsdag 31 mars 2011

Vad jag ser bra ut

Jag har varit en lyckligt lottad kvinna. Det damp ned ett reklambrev från Synsam i vår brevlåda, vi har sagt ifrån oss all reklam så ni förstår att jag inte direkt slängde mig över detta. Men jag tittade dock igenom brevet, där erbjöds jag att prova progressiva linser, om jag var en av de tio första som ringde, annars erbjöds en bra rabatt. Ringde med ens, affären stängd för dagen. Glömde ringa nästa dag förrän strax innan stängningsdags. Döm om min förvåning när jag ringde som nummer 8 och fick chansen att prova linserna. Jag har inte så stora problem, annat än att glasögonen åker upp och ned när jag skall läsa och hjälpa mina elever. Det största besväret är ju när jag skall titta på travet i relaxen, halvdålig belysning, liten text i Travronden och TV:n en bit bort. Men efter en dags användande så är jag väldigt nöjd med de nya linserna, tur jag provade och inte bara köpte ett par likadana som tidigare. Annars pluggar jag duktigt om dagarna med inlämningsuppgifter och intervjuer med mina kära elever som skall bli en CD skiva och presenteras i Gävle och även i Bollnäs Kommun och deras PIM kurser. Full fart om dagarna men kaffet det dricker jag utomhus i solen =)

Inga kommentarer: