onsdag 16 mars 2011

Nu är våren och vårkänslorna tillbaka

Å vilken härlig dag det varit idag. Dagen började med varmvattengymnastik och provtagningar på sjukhuset. Sen var det bara att borra ner sig i studielitteraturen, men det funkar det också när man kan sitta ute i solen och dessutom har lite kaffe i en kopp. Sen har min kära sambo följt med mig och Fiffan på en liten ridtur, inte illa och motionera tre stycken på en och samma gång.

Trodde först inte att det skulle bli någon ridtur då Fiffan bara lekte med oss och inte hade någon tanke på att låta sig fångas i hagen, men tack vare vår granne som helt sonika gick in och tog henne, och hon lät sig fångas så blev det en ridtur ändå. Man får väl hoppas att grannen är hemma vi ungefär samma tid imorgon då hovslagaren kommer ;-)

Och nu ska jag avsluta denna härliga dag med en bastu och ett litet bubbelbad under tiden jag tittar på Icelands årsdebut, tjingeling.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss för busiga hästar som inte vill fångas, syrran hade en "Com do da" han fick henne att grina ;-) !!
Och jag tyckte förståss det var skit kul;-)

Anonym sa...

Mija som skrev förra :-)

Åsa sa...

Com do da, honom kommer vi ihåg. Stackars din syster, förstår precis hur hon hade det. Hovslagaren, vetrinären eller någon annan kommer för att man kallat dit dom, och hästen är inte inne =(