lördag 29 januari 2011

Det börjar likna något, banne mig

En brinnande himmel mötte mig denna morgon, och inte nog med det, det är inte bara vår katt som tycker att våren gör sig påmind. Nej, talgoxarna och deras vänner börjar drilla så smått i arla morgonstund. Nu kommer våren med stormsteg.


Detta gör att man kan ta tjuren vid hornen en stund och arbeta vidare med datorn för att få den som förut. Men, peppar, peppar, i veckan skall jag försöka få in bokföringen och sen...Annars kom jag ju på en eminent tanke häromdagen, jag planerar att sitta ute i vårsolen och läsa min studielitteratur, så igår så tänkte jag skotta upp en liten plats i trädgården. Men ack så hårt den vita snön var, jag beslöt mig för att låta naturen ha sin gång i detta fall. Och det var inte bara hårt, det var mycket med.
Vi har även en liten dam på besök i helgen, svärmor och svärfar är i huvudstaden och roar sig så deras lilla Wilma har tillbringat helgen hos oss. Katten i ena sidan av lägenheten och hunden i den andra, det är tur att vi har en dörr emellan.
Annars är den här helgen vikt för ett speciellt evenemang, nämligen Prix d'Amerique. Vi håller alla tummar och hoppas av hela vårt hjärta att det skall gå bra för Maharajah och Örjan. Tänk om...

1 kommentar:

Brita sa...

Vi håller oxå tummarna!