fredag 21 januari 2011

Tillbaka på alvar

Nu är jag tillbaka med full kraft, vid min egen dator. Må hända att den inte är sig riktigt lik och att en del saker fattas och inte kommer tillbaka. Men vad gör det, det kan hända att datorn även den bestämt sig för en förändring liksom ägaren som börjar sin utbildning på tisdag, so what.

Det känns som livet blir lättare och lättare för var dag, solen strålar och de riktigt kylslagna dagarna blir färre och färre, fåglarna har börjat sjunga. Livsandarna gnuggar som bäst sömnen ur ögonen för att möta en ny vår. Katten har slutat med sina p-piller och jagar en far till sina blivande kattungar som vi hoppas kommer. Ryggsäcken står i hallen och väntar på att fyllas med korv, bröd, ketchup och senap för en tur ut i solen för korvgrillning.

På kvällarna ägnar vi oss bland annat handboll, då bandyn har VM uppehåll. Nu kommer jag tillbaka i etern mer frekvent, ni är välkomna att följa mig på min nya omväg i livet få se vart det tar oss.

Inga kommentarer: