onsdag 26 januari 2011

Mitt nya liv

Nu har jag gått in i en ny fas i mitt liv, åtminstone fysiskt, jag kommer nog snart in i det tankemässigt med. Igår tog jag tåget till högskolan i Gävle fylld av spänning och förväntan inför kursen och kurskamraterna. Det visade sig vara en grupp människor med varierande bakgrund och olika infallsvinklar. Det blir nog spännande diskussioner när vi skall prata om olika situationer och lösningar, och inte minst värderingar och samhällsfrågor. Det skall bli oerhört skoj. Skall göra ett besök på biblioteket för att leta kurslitteratur, annars får jag leta vidare på högskoleenheten.

Vi slutade tidigare än planerat och där stod jag med en och en halv timme och slå ihjäl, men som tur är har jag en skolkamrat som bor centralt i stan. Och kan ni tänka er, hon hade den goda smaken att bjuda mig på kaffe och en rundtur i sin lägenhet, tack Kina. Jag fick även träffa resten av familjen förrutom den förlorade sonen som befinner sin på andra sidan jordklotet, Australien. Det blev en väldigt trevlig stund .

Annars försöker jag återställa min dator till vad den var tidigare, bland annat är det 4 000 bilder som skall katalogiseras, det frestar hårt på mitt tålamod. Men jag tar en liten stund då och då, men jag får nog skruva upp farten så jag kan lägga det bakom mig snart. Tyvärr är det många, många bilder jag saknar, men det finns en hel del på bloggen tack och lov, så jag får väl spara om dom. Vem var det som sa att bloggar var onödigt?

Vi hörs framöver medan vi vilar våra solröda näsor, det skall bli kanonväder i helgen säger dom =)

3 kommentarer:

Mija sa...

Låter spännande med din utbildning!

Brita sa...

Ha det så trevligt i ditt nya liv.

Åsa sa...

Tack för det! Men helt nytt blir det inte vänner och blogg behåller jag =)