lördag 13 november 2010

Nu snackar vi Novemberväder

Idag regnar det ute och snön verkar snart vara ett minne blott, eländet startade igår. Bandyn igår genomfördes i regn vilket resulterade i sämre bandy. Jo, Bollnäs vann över Haparanda med 8-0, och vi fick återknyta bekantskapen med fyra gamla bekanta som tidigare slitit i den orange/blå tröjan, vilket alltid är lika trevligt. Däremot fick jag en sak att tänka på, jag tänkte ju nämligen ta och införskaffa en ny vinterjacka och byxor, men igår slog det mig att färgvalet är något begränsat, det måste ju matcha min orange/blåa halsduk.

Vid hemkomsten blev vi inbjudna till grannarna på något värmande, vi tackade ja till inbjudan. Och det var ju tur för vi hade så trevligt att jag läste morgontidningen innan jag gick till sängs. Nu för tiden är det något som inträffar alltmer sällan, i ungdomen var det inget ovanligt.

Det blev heller ingen tur till Gävle för att titta på dom fina hästar som tävlar där idag, nej, vi valde att vara hemma och arbeta istället. Sambon skall göra färdigt golvet på övervåningen och jag skall ta tag i ett och annat. Sedan får det bli trav på tv och datorn och i övrigt en god middag och en brasa.

1 kommentar:

Admin sa...

Va snygg bloggen blivit! Kram från mig som nyss fått ner mor + hennes tv systrar. Snart blir det gin & tonic ;-)