fredag 5 november 2010

Ledighet är skönt ibland

Denna vecka har våra kära elever skollov, och det visade sig att även lärarna har lov torsdag och fredag. Så igår tog jag itu med fönsterputsningen, så nu kan vi lägga den till handlingarna och fönsterna står klara och väntar på kommande ljusstakar och julgardiner. Tycker ni att jag börjar tjata om julen tidigt så är det sant och ändå ligger jag veckor efter handeln. Sen så blev det en sallad och ännu en skön och avkopplande kväll i vår källare, vilken tur att vi gjorde iordning vår källare som vi gjorde. Vi samlar mycket kraft där och mår mer än bra.














När fönsterputsningen är avklarad så finns det bara en surdeg kvar som skall göras färdigt innan någon julfrid infinner sig. Det är PIM utbildningen, det är en datautbildning som alla pedagoger skall gå igenom. Det är bara en liten detalj kvar, det är endast ljud som skall till på den sista uppgiften, men jag har liksom tappat farten. Fram till jul så kommer jag bara att jobba tre dagar i vecka så jag får väl ta itu med denna surdeg någon dag, det gäller till stor del bara att bestämma sig för vilken musik man skall använda, och ni som känner mig vet att det kan vara ett nog så stort beslut.

Dagen idag kommer att vara rätt så spännande då vår vinnande Rixshäst, Oh Yeah, skall säljas på auktion. Vi följer med spänning detta, hoppas med hela mitt hjärta att han får åka med hem till Bollnäs igen.

4 kommentarer:

Admin sa...

Men va otroligt skönt det ser ut. Det är ni värda! Spendera så mycket td som möjligt i "källaren", kram!

Åsa sa...

Källaren är toppen, det går dessutom att ha vänner med sig så man har lite sällskap. The more the merrier.Välkommen!

Gunilla Larsson sa...

Ja och det fick Oh Yeah göra!! :D

Åsa sa...

Gunilla: Visst var det härligt att han fick följa med hem till Freluga igen. På måndag är det dags igen för nya Rixshästar, spännande.