måndag 8 november 2010

Finn fem fel


Många kanske skulle kalla mig konservativ, och det kan väl hända att jag behöver en lite längre stund på mig att vänja mig vid nya tankar. Men det brukar lösa sig även om det tar en stund. Och tro det eller ej, jag har faktiskt haft en chef som kallade mig "förändringsbenägen" en gång, även om många finner det en aning lustigt. Men titta på huset på korten ovanför, det är vårt grannhus och även det hus mina farföräldrar och farbror bott i under hela min uppväxt och en stund innan med för den delen. Nu har det renoverats och fått ny färg, det har blivit väldigt fint, men jag har inte riktigt vant mig ännu, jag liksom hajar till ofta när jag kikar ut genom fönstret, men tids nog så kommer jag att vänja mig vid detta, för fint blev det.
Helgen bjöd på en solig men aningen kylig travdag i Bollnäs, nu återstår endast en travdag innan det blir uppehåll till i mars månad. Lördagen ägnades åt umgänge med våra härliga grannar Jonke och Karin, som dessutom jobbar extra och hjälper tomten tror jag. Jonke sågs på vår gård och sedan hittade vi en fin gåva på trappan, det är som tomten, man ser skymten av honom men kan inte med säkerhet säga... Annars börjar livet återgå till det normala igen och våra elever har kommit tillbaka efter en veckas lov.

Inga kommentarer: