lördag 25 februari 2012

Otålig väntan på våren

Ute idag är det en grinig snålblåst som blåser rakt igenom kläderna och gör en frusen och huttrig långt in i benmärgen, jag som vill sitta ute i vårsolen och dricka varm choklad. Det blev inget av med det.

Annars är jag för dagen en ovanligt lugn och stillsam kvinna. Häromdagen så slog jag omkull på en isfläck, jag landade handlöst på rygg och klev upp med en blåslagen kropp och skrubbsår. Jag tror att det behövs någon dags rekreation innan det blåslagna ger med sig , skrubbsår av det här slaget har jag däremot inte haft sedan jag cyklade omkull på cykeln som ung, nu som gammal tant cyklar jag så försiktigt så att inga skrubbsår uppstår. Idag är man glad att inget är brutet, man är ju inte så smidig längre att man kan genom vilt sprattlande kan undvika plötslig markkontakt.

Men för att trösta mig när det handlar om otålig väntan på våren och vårkänslor så landande årets första nyckelpiga på vårt provisoriska broräcke, kortet ger henne inte rättvisa på något vis men här är hon, årets första.

Inga kommentarer: