söndag 19 februari 2012

Ännu en söndag med vårkänsla


Två veckor har passerat och viruset är fortfarande kvar men inte så starkt som tidigare så några ronder till så ska jag nog avgå med segern. Förra helgen dukade vi bordet för en liten fest.




Det var min kära kusin och hennes sambo som kom på besök, kvällen blev full av mat och prat. En mycket trevlig kväll i trevligt sällskap. Och jag har även fått en liten hjälpreda när det kommer till köksarbetet, man behöver inte ens be honom om hjälp, han är alltid på plats och beredd att räka ut en hand, förlåt tass menar jag.Annars flyter livet på som vanligt, full fart i skolan och bara två veckor kvar till sportlovet. På lovet skall jag ta första steget mot en anpassning till ett liv som det anstår en medelålders kvinna. Jag har bestämt mig för att jag skall sluta färga håret vid 50, men jag är ju spräcklig i håret, inte så snyggt, därför måste jag färga lite slingor till att börja med. Därför blir det ett besök hos frissan, vi hinner också med en cortisonbehandling, tandläkaren, dietisten. En vecka för iordningställande.


Nu väntar en kopp kaffe och en kanelbulle i trädgården, tillsammans med fåglarna.

Inga kommentarer: