fredag 11 april 2008

Liten äter hö

Idag fick vi ett telefonsamtal från Litens nya skötare som jobbar på Ultuna. Det är en jättetrevlig tjej som verkar bry sig riktigt mycket om Liten, hon har enträget försökt truga i henne äpplen, morötter, havre och annat smått och gott. Idag var hon nöjd och glad för Liten stod och åt ur ett hönät dom hängt in så nu har hon börjat äta lite igen men hon får fortfarande dropp. Men hon är tydligen sitt allra charmigaste jag nere i Uppsala för dom berömmer henne mycket och tycker hon är snäll och trevlig och att hon är "oförskämt pigg" för att vara så sjuk.

Jag hoppas jag får se denna vy snart igen både vad gäller en rund och välmående Liten och inte minst en skön och grön hage.

Nu skall jag gå ut och mocka och skämma bort vår kvarvarande häst med något gott. Efter det skall jag åka på vattengymnastik innan jag äter räkor och tar mig ett glas kylt vitt vin. Men det blir en tidig kväll eftersom vi har träff på travbanan imorgon och skall köra fort vi åttadraget. Det skall bli roligt att åka in imorgon och prova Fiffin framför sulky dessutom tror jag att Fiffin tycker det är trevligt att träffa några andra hästar nu när hon varit själv några dagar. Trevlig helg på er allihop!

Inga kommentarer: