tisdag 15 januari 2008

Tråååååkigt

Hejsan, här sitter jag och tjurar. Känner mig lika trist och sur som vädret. Och nu skall jag göra en svensk klassiker, jag skall oja mig över vädret. Jag kan inte köra häst i detta underlag, blankis under och tösnö som packar i hovarna och förvandlar min ståtliga springare till Bambi på hal is. Vart tog min sköna kvällstur och min hobby vägen? Nej, jag får vara inne och njuta av den kulinariska middagen som består av ugnspannkaka. Och till råga på allt har jag en ungdomsfinne på hakan som inte det minsta matchar mitt gråsprängda hår. Är det att ha fått ut det bästa av åldrarna, ungdomsakne och grått hår.

Ja, jag skulle formligen slita mitt gråa hår om jag inte var så fast övertygad om att livet är så här bara för att jag skall veta hur "vanliga" dödliga har det sedan när Fiffin sprungit in alla miljoner och jag vältrar mig i champagne, ostron och praliner draperad över en divan =)

2 kommentarer:

Admin sa...

Men nu var det trist... förstår att du behöver komma ut på lite rock’n roll nu ;-) Kan jag få va med när champagnen läggs på kylning? Vill också drapera mig över en divan!
KRAM

Åsa sa...

Självklart finns det plats för dig på divanen, välkommen. Men det är ju ändå bra att det är lite trist ibland, så man märker skillnaden =) annars skulle man kanske inte veta när man har tråkigt.