fredag 25 januari 2008

Någon däruppe måste gilla mig.

Sitter här vid min dator och är aningen omtumlad och lycklig. Igår fick jag en oväntat slant och idag har jag, gamla damen (fråga mina elever bara) åkt oväntat billigt på bussen. Det visade sig att en för mig okänd man, tillika busschaufför klassat mig som "ungdom" det vill säga att han uppskattade min ålder till under 26 år, man tackar och bockar, sådana komplimanger haglar inte i min vardag.

I helgen står inte så mycket i min agenda utan jag får ta det ganska lugnt, förhoppningsvis får jag ta emot lite hö för framtida bruk och träna lite häst, då underlaget verkar bli gynnsamt. I övrigt så står årets semesterplanering och pockar på uppmärksamhet och otrevligare sysslor kan man ju ha än att drömma om sol och ledighet. För att komma i rätt stämning så kommer grillen att plockas fram till lördagens middag för att anrätta årets första grillmiddag (det kommer fler, det är jag säker på).

Ha en trevlig och avkopplande helg!

Inga kommentarer: