söndag 22 april 2012

Med krattan som luftgiftarr

Nu är det inte mycket kvar att kratta vilket känns nästan lite trist. Med nya hörlurar till mobiltelefonen är det nästan lite onödigt trevligt att kratta, emellanåt åker krattan upp som värsta gitarren. I sällskap med Billy Idol, Tom Petty, Iggy Pop, Clash, Ebba Grön, Ulf Lundell med flera så går det ju så lätt att kratta.

Imorgon bär det av mot arbetet igen, men efter en veckas jobb är det dags för långledigt igen. Upptäckte häromdagen när jag skulle planera lite att det är nära till sommarlov, ja, ni kanske tycker att jag överdriver, men det känns väldigt nära. Men efter gårdagens snöväder så känner jag mig lite vilse igen och har svårt att förstå att det är Maj månad om en vecka. Kanhända begriper jag det när den utlovade värmen kommer till veckan.

Nej, nu tror jag att jag går och lägger mig med Zlatan en stund, jag har inte riktigt bestämt mig vad jag skall tycka om boken ännu, jag läser vidare så länge.

Ha en bra vecka, i vårsolen!

Inga kommentarer: