söndag 15 april 2012

Det går bra nu

Nu spirar det för fullt, små små påskliljor, eller kan det vara pingstliljor, eftersom de är lite sena, är på väg upp ur jorden och några krokusar är redan uppe och lyser upp vår tillvaro och fler kommer för varje dag. Vi har börjat vårstäda hagarna och krattan slits runt om på vår gård, men även om blommorna prunkar i rabatten så är tjälen kvar i backen och snön ligger under hörester och dynga ute i hästhagen. Men det gör att det inte är så väldigt bråttom, och det är ju skönt att bara pyssla runt i trädgården i lugn och ro, det tycker vi om =).




















Helgen har varit mycket trevlig, i fredags hade vi besök av Karin och Jonke och jag lättade deras tillvaro genom att vinna en slant av dem i kortspel, jag tror jag gick nästan 16 kronor plus på en kväll, de ni.

Igår var vi till Caisa och Urban och fick en suverän middag i trevligt sällskap, grillen gick varm och Caisa hade varit igång med bakugnen. En väldigt trevlig kväll =). Det är få saker som är så trevligt som god mat i trevligt sällskap, tack för igår Caisa och Urban! Simba njuter även han av vårsolen, det skall även jag göra alldeles strax. En promenad runt dammen, tog den första likadana promenaden i förrgår, den första på ett halvår. Jag hoppas att det bara blir de första av en lång rad promenader omkring i min härliga omgivning. Tror bestämt att jag skall slita lite på krattan i vårsolen efter promenaden, man vill ju vara ute, och då är det ju trevligt att ha något för sig. Men sedan får det bli en vårmiddag med sparris till förätt, grillad lax följt av jordgubbar och glass.



Hoppas ni har det lika trevligt i vårsolen som jag har =)

Inga kommentarer: