fredag 13 januari 2012

Tittut !!!

Han är söt som en sockerbit, men tidvis gör han sig bäst på kort, där han är still. Vår lilla Simba är mer vild än tam, klättrar i träd, "sover" i sängen, tuggar på sovande människors fingrar och tår, bär runt på saker, duschar...om man var snäll skulle man kunna beskriva honom som sjövild. Han syster Rödluvan däremot är mer som Ferdinand, sitter och tittar och begrundar livet omkring sig, ligger still på soffan och puffar lite försiktigt när hon vill ha uppmärksamhet. Timid liten katttjej.

Nu har första veckan i skolan passerat efter jullovet. Det är konstigt, det känns som man inte varit borta alls, men det är väldigt roligt att träffa eleverna igen. Man kan säga att eleverna håller igång en mossig gammal lärare så att man inte blir alldeles försoffad. Och äntligen börjar den elaka virusen jag dragit på ge sig litegrann, min första feberfria dag i onsdags på nästan två månader, akta er, snart är jag i full gång igen =)

I helgen skall jag få tårta och främmande, detta med anledning av att sambon firat födelsedag i veckan, gott. Ikväll blir det en sväng på restaurang, gott det med. En trevlig helg ser jag alltså fram emot som avslutning på veckan.

Trevlig helg på er allihop!

1 kommentar:

Admin sa...

Rolig katt! Hälsa och gratulera, kram!