torsdag 5 januari 2012

Nu är det snart dags att återgå till vardagen

Efter ett förkylt jullov är det nu snart dags att gå tillbaka till vardag och arbete, doktorn säger att jag fått ett envist virus. Inget att göra mer än att ge mig en hejdundrande hostmedicin som jag inte får köra bil så nära inpå, men jag skall bli av med hostan i alla fall.

Ute har vi äntligen fått en dräglig vinter, lite snö och ingen halka, vi har även sett solen idag. I helgen skall jag försöka samla kraft att sopa ut lite damm ur stallet och snygga till flickorna lite på det nya året. Vi kan säga att det behövs, eftersom det är dammigt i stallet av torven och flickorna har mohikanfrísyr mellan öronen.

Som vanligt den här tiden så känns det skönt att komma tillbaks i de vanliga hjulspåren igen. Bort med allt det röda och in med tulpaner och andra fina blommor, helger med härliga korvgillningar i solen och skidtävlingar på tv. Men snälla ge tillbaka skidskyttet till pubic service så vi får lyssna på Kalle Grenmark igen, inget ont om reportrarnatv4 men det är ingen Kalle Grenmark.

Mot våren med stormsteg tack!

Inga kommentarer: