onsdag 3 augusti 2011

Skördefest

Nu har flickorna och jag provat årets äppelskörd och konstaterat att vi är mer än nöjda med vad vi fått. Nu börjar det dra ihop sig, idag skall enligt metrologerna bli min sista dag på mitt älskade Kolbotten i goda vänners lag innan det är slut för i år, men vi har i alla fall fått vår beskärda del av sol och bad även i år. Jag kommer att sakna de lugna sköna sommarmornarna med en kopp kaffe och dagens avisa i trädgården utan minsta brådska.

Men jag skall ju få glädjen att lära känna ett gäng nya ungdomar och sen får jag väl köpa något nytt te och lite doftljus och stänga in mig på kammaren med en god bok, det har ju funkat förr. Nu har jag inte tid med datorn längre utan jag skall ner på staden och handla frukt på torget innan jag beger mig till bryggan, för årets sista riktigt lata dag i solen. Tjing!

2 kommentarer:

Mija sa...

Men så bestämd du låter med sista dagen på stranden, vi har ju hela Augusti, med helger & kvällar som kan vara otroligt varna o sköna, så ge inte upp hoppet!
Mija

Åsa sa...

Så sant Mija, du har alldeles rätt. Självklart fortsätter vi med kvällsdopp och annat, men lediga dagarna börjar bli färre så hela långa lediga dagar på bryggan blir det nog inte så många fler. Men vi suger ur allt ur den härliga sommaren =)