måndag 4 juli 2011

Petter i skogen

Igår var det dags för allas vår Petter att äntra scenen på Freluga trädgårdsscen.










Det var med stor förvåning han kom till Freluga, i tretton år har han turnerat och aldrig spelat å ett liknande ställe, han var så tagen att han helt enkelt kom av sig i första låten. Det var en solig sommarkväll med publik i varierad ålder som satt i sina stolar och njöt. Jag kan nog tänka mig att det inte är exakt vad en hip-hop artist möter som oftast.


Men han jobbade igång publiken som var med på noterna, en stor publik, trots att vi som Petter uttryckte det var "mitt i skogen". Jag tror nog att detta var en upplevelse för Petter likväl som för oss. Han är enorm på scenen, så bra! Hur det hela såg ut och gick till finns det små klipp på om du kollar i inlägget, händerna i luften!


Nu är jag fylld av musikupplevelser och glädje, efter en underbar kväll i Ljusdal och en kväll i Freluga.

Inga kommentarer: