torsdag 21 juli 2011

Hemma igen

Äntligen hemma från en jättetrevlig semester. Ändå så är det skönt att komma hem igen till djur och sin alldeles egna säng, plocka hallon från busken, äta sockerärtor på väg till och från stallet. Men jag tycker ändå att hemlängtan är något positivt, det betyder ju att man trivs bäst där man är mest, eller... Kortet ovanför visar solnedgången över Vättern sett från campingen vi bodde vid i Gränna. Dock startade semestern i Göteborg, med Liseberg, Avenyn och andra trevligheter innan vi begav oss mot Vättern.

Efter Vättern var det dags för Eskilstuna och ett besök hos Cattis Lundström och Stefan Melander, där vi träffade fler Bollnäsbor i förskingringen Ett otroligt trevligt besök där vi blev väldigt väl mottagna och jag träffade en ny kärlek, Pitch Command, men vad annars skulle det bli, det är ju Fakir du Vivier i bakstammen, en riktigt rar hjärtekrossae var han den stora vackre valacken.

Sen fick vi några timmar över innan det var dags för mitt livs första besök på Sundbyholmstravet där det dagen till ära kördes stortrav, Eskilstunas stora föyraåringstest som vanns av den suveräne franske Amour dÓccagnes efter en hel del dramatik och tre bytta sylkar.
Timmarna emellan tillbringade vi på Parken Zoo, där min handledare från mitt exjobb arbetar. Gissa var han kommer ifrån, jo, Bollnäs förstås.
Mor och son ligger och myser tillsammans, fadern låg strax intill i en egen bassäng.


Kolla till vänster i bilden och man förstår direkt att en katt alltid är en katt, oavsett storlek eller världsdel, jag tror det var en fågel.


Travet på kvällen sedan bjöd förutom på kanontrav även på möten med gamla bekanta strålande väder och inte minst publikrekord, alltså, travtävlingar när de är som allra bäst.





Inga kommentarer: