torsdag 9 juni 2011

Härliga sommartid

Nu är det en härlig tid, sol och värme, skolavslutning till veckan. Som om inte det vore nog så är världen fylld av ulliga, gulliga och busiga djurungar. Jag har roat mig med att hälsa på underbara Welsh corgi valpar, tack Stefan och Maria, och Golden Retriver valpar, tack Janne.

För att inte tala om vår egen lilla söta kattunge som skall flytta till Runemo vad det lider. Det är dock en aning tärande på skönhetssömnen att dela säng med en kattunge och dess moder, man får trösta sig med att det bara är en kort stund.

Jag hade dessutom den stora äran att besöka Menhammar stuteri tillsammans med våra elever. Där träffade jag återigen den superkelige Going Kronos som verkligen vet hur man charmar människor. Det var inte den enda vackra hästen vi såg utan en bland massvis.

Nu väntar alla våra växter på vatten som inte kommer från himlen utan från våra vattenkannor som jag managerar så detta får bli allt för denna gång =)

2 kommentarer:

Mija sa...

Hej jag hoppas på ett återbesök, så vi får träffas oxå, Du e så välkommen!

Åsa sa...

Det gör jag så gärna, å nu hittar jag ju också!