torsdag 21 juni 2012

Mitt sommarlov, vad jätteskönt mitt sommarlov skall bli...

Sitter här på midsommaraftons morgon och ute lyser solen. Igår jobbade jag sista dagen på detta skolår och nu kommer ett efterlängtat sommarlov och till hösten kommer jag bara att ha naturkunskap, vilket jag är väldigt glad över. Det är ju det jag vill och har utbildat mig för.

I sommar skall vi testa en ny variant av semester, vi har inte bokat in något särskilt utan kommer att utgå hemifrån och göra några kortare och längre utflykter. Och sist men inte minst så skall vi vila och njuta av ledigheten.

Skall göra ett allvarligt försök att få detta sommarlov att likna dom sommarlov man hade när man var liten, gå barfota på asfalten och i gräset, ligga i en solstol och lyssna på radio och prata med vänner, äta jordgubbar och rabarberpaj och inte låta några måsten tränga sig på om jag inte vill. Tror ni jag fixar det?

Ha en riktigt underbar midsommarhelg mina vänner!

Inga kommentarer: