onsdag 21 december 2011

Snön ligger vit på taken och endast tomten är vaken

Ja snön ligger vit och vacker över vår värld, men imorse var det inte endast tomten som var vaken. Jag var färdig i stallet redan klockan 5.20 !!! redo att kasta mig över tvätt, städning och annat julbestyr och tro det eller ej, detta med ett litet leende och en julsång på läpparna.

Och nu sitter jag här i min nystädade (nåja, så gott som) lägenhet och njuter av en smoothie på väg till Inga på "Från topp till tå" för att få lite färg och ans. Sen väntar det årliga pepparkaksbaket med gubbar som blir enbenta och tanter som tappar armarna.

Och allt detta mina vänner tack vare min lilla uppfräschning på Bollnäs sjukhus igår med Cortison hos de underbara flickorna på behandlingsenheten som fixar min jul och mitt julhumör. Jag är ingen att skälla på sjukvården, tvärtom!

Inga kommentarer: