lördag 5 november 2011

Höstgöra

Bilen är städad, fönsterna är putsade, dom saker som tar längre tid att gruva sig för än att göra, men nu tar det lång tid innan jag måste börja gruva mig för detta igen. Det är inte mycket kvar att göra innan vintern, vintersko flickorna, fylla höskullen till bredden och lite annat småpyssel. Men när det är så här varmt och skönt ute och blommor i trädgården så känns det likom inte så bråttom, men rätt vad det är så har vi snön här, skulle jag tro.

Sen är det liksom en tid då årstider och säsonger som liksom flyter ihop, man vet inte vilket ben man ska stå på. Bandymatch fredag kväll med vinst över Sandviken, första halvlek var si så där, lite trevande och tam, sedan i andra halvlek så tog Bollnäs kommandot och vann med 3-1. Dessvärre för Sandviken och även för hela bandysverige så krockade Christoffer Edlund med en egen försvarare och skadades som det såg ut rätt allvarligt.

På söndag är det dags för Sävstaås igen, men då är det trav som gäller.

1 kommentar:

Mija sa...

Men vilken fin röding, en sådan fick jag av dig som min första egna missunge "Grynne-Grynvald" Värdens gulligaste buse! Efter det har de röda en speciell plats i mitt hjärta. Nu har vi en som heter Micke, efter Nybrink ;-)
Kul att träffas det blir väldigt sällan...